Site icon Admiral Tax

Typowe błędy dyrektorów spółek LTD w raportowaniu kosztów

Przywitanie w firmie

Rejestracja firmy w Anglii to świetne rozwiązanie, które wybiera coraz więcej przedsiębiorców. Brytyjska jurysdykcja cały czas jest wyjątkowo przyjazna przedsiębiorcy. Biznes docenia brak zbędnej biurokracji, swobodę prowadzenia działalności oraz komfortowe terminy składania deklaracji podatkowych, jak i płatności należnych podatków.

Brytyjskie realia biznesowe kreują sporo dodatkowej przestrzeni na krótkoterminowe inwestycje i generowanie dodatkowych przychodów. Kluczem do optymalnego wykorzystania tych możliwości jest skuteczne planowanie finansowe i utrzymanie założonej wcześniej dyscypliny. Dużo w tej kwestii zależy od wiedzy dyrektorów spółek LTD z zakresu finansów i brytyjskich podatków. Nie mniej ważne jest prawidłowe raportowanie wszystkich wydatków firmowych. Brak dyscypliny w tym zakresie może prowadzić do problemów z rozliczaniem kosztów oraz nagromadzeniem się należności z tytułu zaległych podatków na koniec okresów obrachunkowych. W takich sytuacjach dyrektorzy spółek LTD często są zaskakiwani wyższą kwotą podatku do zapłaty. W skrajnych przypadkach może okazać się, że w kasie brakuje środków na uregulowanie zobowiązań podatkowych.

Różnice w terminach podatkowych CIT i VAT w UK

Przypomnijmy, że w przypadku podatku dochodowego CIT brytyjski HMRC wymaga składania jedynie rocznych zeznań podatkowych, natomiast przy podatku VAT najczęściej stosuje się sprawozdawczość i rozliczenie kwartalne.

Terminy składania deklaracji podatkowych i regulowania należności w HMRC (brytyjskim Urzędzie Skarbowym) mogą zachęcać do kreatywnego reinwestowania środków na zapłatę podatku. Nie jest konieczne wpłacanie regularnych zaliczek na podatek CIT, więc środki przez ponad rok pozostają do dyspozycji spółki. Przy takim podejściu konieczne jest utrzymanie założonego rygoru finansowego, który chroni przed ewentualnymi problemami.

Zobacz także: Fakturowanie kontrahentów zagranicznych po Brexicie przez spółkę LTD

Wyprowadzenie zbyt dużej kwoty z firmowej kasy może powodować kłopot w chwili, gdy trzeba zapłacić podatek. Dużo zależy więc od świadomości oraz doświadczenia osoby odpowiedzialnej za finanse i księgowość w firmie. Bardzo ważne okazuje się też właściwe raportowanie kosztów – w przypadku uchybień może okazać się, że niektóre wydatki nie będą mogły zostać uznane za wydatki firmowe, co może wiązać się z wyższym podatkiem do zapłaty na koniec danego okresu.

Najczęstsze błędy przy raportowaniu kosztów w spółce limited

Błędne raportowanie kosztów firmowych i nie stosowanie się do zasad księgowych, może sprawić, że na koniec roku podatkowego, spółka nie będzie mogła uwzględnić części kosztów, a więc zapłaci większy podatek niż powinna. Im więcej kosztów nie zostanie zakwalifikowanych jako firmowe, tym większy podatek będzie musiał być zapłacony. Firmowi doradcy pomagają w prowadzeniu transparentnej rachunkowości, która sprzyja podejmowaniu właściwych decyzji finansowych w każdym okresie roku podatkowego. Dzięki temu przedsiębiorca zawsze ma pełną wiedzę na temat środków, którymi dysponuje oraz o wysokości należnego podatku CIT i VAT oraz terminie jego zapłaty.

Doradcy Admiral Tax przestrzegają przedsiębiorców przed typowymi błędami, jakie popełniają niedoświadczeni dyrektorzy spółek LTD. Jako częściej spotykane wymienić można:

Zobacz także: Rejestracja spółki LTD w Wielkiej Brytanii nadal prosta i bezproblemowa

Według badań nad przedsiębiorczością w Wielkiej Brytanii ponad połowa brytyjskich spółek zatrudniających do 50 osób nie ma w zarządzie CFO (Chief Financial Officer), czyli specjalisty z zakresu finansów. Jak się okazuje, to właśnie w firmach bez głównego księgowego lub dyrektora finansowego najczęściej dochodzi do problemów z poprawnym rozliczaniem wydatków i terminowym regulowaniem należności podatkowych. Powodem jest natłok obowiązków, które w takiej sytuacji zazwyczaj spadają na dyrektora spółki LTD oraz błędy formalne przy raportowaniu, które wynikają z braku aktualnej branżowej wiedzy i doświadczenia. Najlepszym rozwiązaniem w takich organizacjach jest współpraca z dobrym doświadczonym biurem księgowym.

Udostępnij:
Exit mobile version