Jednym z czynników, który znacząco zmniejsza ryzyko porzucenia koszyka zakupowego, jest możliwość wykonania szybkiej, bezpiecznej i wygodnej płatności. To, co ważne, zwłaszcza w kontekście sprzedaży międzynarodowej, to zaprojektowanie tego elementu sklepu z uwzględnienie lokalnych preferencji i z możliwością dokonania płatności w lokalnej walucie.
Taką tezę potwierdzają wnioski z badania The truth about online consumers. Global Online Consumer Report, zrealizowanego przez KPMG. Aż jedna trzecia światowych e-konsumentów wskazała, że dostęp do lokalnych metod płatności jest dla nich szczególnie ważną cechą sklepu w kontekście podejmowania decyzji o dokonaniu zakupu. Ten aspekt jest szczególnie ważny dla kupujących z Europy Wschodniej i niektórych krajów Europy Zachodniej: Niemiec, Belgii, Grecji oraz z Rosji, Indii i Ameryki Łacińskiej. Co ciekawe, dla mieszkańców tych regionów opcje płatności dostępne w sklepie internetowym są ważne, a w wielu przypadkach nawet ważniejsze, niż opcje dostawy czy zwrotów.
Jakie formy płatności preferują konsumenci z poszczególnych krajów?
Z raportu The truth about online consumers. Global Online Consumer Report wynika, że najpopularniejszą metodą dokonywania płatności w sklepach internetowych w każdym (poza jednym — Europą Wschodnią i Rosją) regionie świata jest karta kredytowa. W krajach Ameryki Północnej korzysta z niej 67%, w Europie Zachodniej 65%, a w Europie Wschodniej i Rosji — 42% e-konsumentów. Tam kartę kredytową zdetronizowała jedynie… karta debetowa z wynikiem na poziomie 51%.
Najpopularniejsze metody płatności w Europie według krajów
- Austria
- EPS
- SEPA
- Visa
- Mastercard
- e-portfele
Belgia
- Bancontact
- Mastercard
- Visa
- Paypal
- American Express
Czechy
- Mastercard
- Bankowość internetowa
- Visa
- Paypal
Dania
- VISA
- Dankort
- Mastercard
- Klarna
- Paypal
Francja
- karty bankowe
- Visa
- Paypal
- Mastercard
- American Express
Niemcy
- Sofort
- SEPA
- Paypal
- Giropay
- Klarna
Finlandia:
- fińska bankowość elektroniczna
- Visa
- Klarna
- Paypal
Włochy
- Visa
- Mastercard
- Paypal
- American Express
- Mybank
Holandia
- iDEAL
- polecenie zapłaty SEPA
- Mastercard
- Visa
- Paypal
Norwegia
- Visa
- Mastercard
- Klarna
- Paypal
- Diners Club
Polska
- Pay-by-links
- Visa
- Mastercard
- Paypal
- przelew bankowy
Portugalia
- PrePay
- płatność za pobraniem
- przelew bankowy
- Pre-Paid
- eWallet
Rosja
- Visa
- Qiwi
- Yandex Money
- PayPal
- Webmoney
Hiszpania
- Visa
- Mastercard
- Paypal
- American Express
- Discover
Szwecja
- Mastercard
- Klarna
- Visa
- Bankowość internetowa
- Paypal
Szwajcaria
- RatePay
- Mastercard
- Sofort
- Visa
- Paypal
Wielka Brytania
- Visa
- Mastercard
- BACS Polecenie zapłaty
- Paypal
- American Express
Turcja
- Visa
- Mastercard
- Troy
- American Express
- eWallet
Ukraina
- EasyPay
- Visa
- Mastercard
- Privat24
- Płatność za pobraniem
Aby przyjmować płatności online, można uzyskać odpowiednie oprogramowanie oraz konto w banku, w którym firma posiada konto lub – co jest znacznie prostsze – skorzystać z systemu do pobierania płatności. Najbardziej popularne systemy to Paypal, Google Pay, Apple Pay. Wszystkie te systemy oferują możliwość płatności najpopularniejszymi kartami debetowymi i kredytowymi.