Ostatnia aktualizacja 11 stycznia, 2023 o 10:48 pm.
Amazon to niekwestionowany lider światowego rynku e-commerce. Co miesiąc witrynę amazon.com odwiedza ponad 197 mln użytkowników, a w 2020 za jego pośrednictwem sprzedano 12 milionów produktów Chcesz rozpocząć sprzedaż na Amazonie? Sprawdź, co musisz wiedzieć.
W ciągu 27 lat od momentu powstania Amazon urósł do rangi najlepszej platformy e-commerce na świecie. Jak pokazują statystyki, 55% wszystkich klientów rozpoczyna zakupy online właśnie tam. Liczba aktywnych kont użytkowników wynosi obecnie 310 milionów, a 90 milionów z nich należy do członków Amazon Prime, którzy na platformie wydają średnio 1300 dolarów rocznie. O ogromnym potencjale sprzedażowym platformy może świadczyć fakt, że 26 listopada 2012 r. klienci kupili ponad 26,5 miliona produktów we wszystkich kategoriach, co stanowi rekordową liczbę 306 przedmiotów na sekundę!
Jeśli konsumenci znaleźli produkt w kilku sklepach internetowych, są o wiele bardziej skłonni kupić go na Amazonie niż u innych sprzedawców. To jednak nie wszystko. Nawet po znalezieniu produktu na stronie konkurencji, 90% kupujących kieruje się na stronę Amazon w poszukiwaniu tego samego towaru. Dlaczego? Amazon jest znany z konkurencyjnych cen, szybkiej wysyłki i niezawodnej obsługi klienta. Takie dane to jeden z najważniejszych argumentów przemawiających za rozpoczęciem sprzedaży na tej znanej i uwielbianej przez klientów platformie.
Rejestrując się na Amazon, możesz sprzedawać, tworzyć i zarządzać ofertami produktów oraz kontrolować zapasy w całej Europie, a wszystko to z jednego konta. Dzięki niemu dotrzesz do klientów w całej Europie i będziesz mógł sprzedawać swoje produkty aż na 5 platformach:
Korzystając z usług tłumaczeniowych Amazon, z powodzeniem przetłumaczysz swoje oferty na inne języki.
Zanim rozpoczniesz sprzedaż na Amazonie, będziesz musiał wybrać plan — Indywidualny lub Profesjonalny.
Plan Indywidualny to rozwiązanie dla sprzedawców, którzy planują sprzedać nie więcej niż 35 przedmiotów miesięcznie, nie potrzebują zaawansowanych narzędzi i programów do sprzedaży.
Wybierając Plan Indywidualny, będziesz zwolniony ze stałej opłaty abonamentowej. Za każdą ofertę zapłacisz jednak 75p.
Plan Profesjonalny okaże się najlepszym wyborem dla sprzedawców, którzy planują sprzedać więcej niż 35 przedmiotów, chcąc mieć dostęp do API raportów sprzedaży oraz sprzedawać przy pomocy programów takich jak Launchpad czy Handmade.
Wybierając Plan Profesjonalny, zapłacisz co miesiąc £25, ale nie zostaniesz obciążony dodatkowymi opłatami na wystawione produkty. Wybierając plan profesjonalny:
W obu planach Amazon pobiera dodatkową opłatę za każdy sprzedany przedmiot. W zależności od kategorii wynosi ona od 8% do 15% wartości.
Jeśli zarejestrujesz się jako partner sprzedaży Amazon (Amazon selling partner), zyskasz dostęp do konta Seller Central. Dzięki niemu w łatwy, intuicyjny sposób będziesz mógł:
Miesięczna opłata za konto partner sprzedaży Amazon wynosi £25 (bez VAT) + opłaty za sprzedaż.
Oto garść dodatkowych, przydatnych informacji, które pozwolą Ci lepiej zarządzać sklepem.
W 2019 roku użytkownicy Amazon.com stanowili 38% aktywnych sprzedawców Amazon marketplace na całym świecie. Kolejne miejsca na podium zajęli użytkownicy amazon.co.uk (9,6%) oraz amazon.de (8,3%).
Najlepiej sprzedające się kategorie produktów to:
Ciekawostka: w 2019 roku, podczas Amazon Prime Day 2019 najczęściej wyszukiwanym produktem w Wielkiej Brytanii było Nintendo Switch. Klienci umieszczali to hasło w wyszukiwarce 1,13 mln razy! Dużym powodzeniem cieszyły się także laptopy. Konsumenci wyszukiwali je ponad 905 tys. razy.
Jak bardzo przydatny był ten artykuł?
Kliknij gwiazdkę, aby ocenić.
Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0
Na razie brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten artykuł.
Chętnie odpowiem na pytania. Mój mail to: [email protected]
AT UK Consulting Limited company registered in England no. 10758769, 124-128 City Road London, EC1V 2NX
Copyright 2024 by AT UK Consulting Limited. All Right Reserved.