Przypominamy o konieczności prowadzenia rejestracji osób sprawujących kontrolę w firmie, tzw. People with Significant Control (PSC). Brytyjskie spółki LTD i LLP, które są zobowiązane do prowadzenia takiego rejestru są zobowiązane zgłaszać wszelkie zmiany w rejestrze do Companies House natychmiast po ich wystąpieniu.
Rejestr “People with Significant Control”
Rejestr People with Significant Control to zbiór osób fizycznych, które posiadają więcej niż 25% udziałów w spółce lub te, które posiadają więcej niż 25% praw do głosowania lub też te, które mają prawo decydować o tym kto zasiada w zarządzie spółki.
Rejestr PSC jest obowiązkowy od kwietnia 2016 roku dla wszystkich spółek, także tych w których widnieje tylko jeden dyrektor i udziałowiec, a poza nim nie ma innych osób sprawujących kontrolę.
Zobacz także: Tax Return w Wielkiej Brytanii: kogo obowiązuje self assessment i jakie są terminy?
Od 26 czerwca 2017 roku każda spółka ma 14 dni na zgłoszenie zmiany w rejestrze PSC, a wyłączna odpowiedzialność karna za niedopełnienie tego obowiązku spoczywa na dyrektorze spółki. Obowiązek prowadzenia rejestru spoczywa na wszystkich brytyjskich spółkach zarejestrowanych zarówno w Anglii, jak i w Szkocji.
Kary dla firm bez opublikowanego rejestru “People with Significant Control”
Ponad 130 tysięcy spółek zarejestrowanych w Wielkiej Brytanii nie dokonało obowiązkowej rejestracji osób w rejestrze PSC. Wg informacji opublikowanej przez brytyjski Companies House aż 3% firm nie dostosowało się do wymogów prawa, za co grozi im kara finansowa lub nawet pozbawienie wolności do lat 2. Rozwiązaniem, które może ustrzec podatników przed negatywnymi konsekwencjami jest jak najszybsze uzupełnienie danych w rejestrze “People with Significant Control”, do czego gorąco nawołujemy. Ewentualne zaniechanie może być bowiem bardzo kosztowne i sprowadzi na dyrektora spółki poważne problemy prawne.