Ostatnia aktualizacja 12 stycznia, 2023 o 09:31 am.
Bez względu na to, czy sprzedajesz swoje produkty rodzimym konsumentom, czy wysyłasz je zagranicznym odbiorcom, prowadzenie sklepu internetowego wiąże się z koniecznością spełnienia określonych wymogów prawnych i podatkowych.
Aby działać legalnie, przed rozpoczęciem sprzedaży konieczne jest:
Jeśli chcesz sprzedawać na zagranicznych rynkach, konieczne jest także udostępnienie oferty sklepu oraz istotnych dla konsumentów dokumentów w obcych językach, dostosowanych do docelowego rynku.
Nie mniej ważny jest także wybór prawa właściwego (prawa, które należy stosować w umowach zawieranych pomiędzy przedsiębiorcą polskim a klientem pochodzącym z innego państwa) oraz wskazanie go w regulaminie. Zgodnie z art. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady nr 593/2008 z 17 czerwca 2008 r. w sprawie prawa właściwego dla zobowiązań umownych (tzw. Rzym I) strony mogą samodzielnie dokonać wyboru prawa właściwego dla danej umowy. Decyzja powinna jednoznacznie wynikać z postanowień umowy. Nie może także pozbawić konsumenta ochrony przyznanej mu przez bezwzględnie obowiązujące przepisy kraju, w którym ma on miejsce zwykłego pobytu.
Jak bardzo przydatny był ten artykuł?
Kliknij gwiazdkę, aby ocenić.
Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0
Na razie brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten artykuł.
Chętnie odpowiem na pytania. Mój mail to: [email protected]
AT UK Consulting Limited company registered in England no. 10758769, 124-128 City Road London, EC1V 2NX
Copyright 2024 by AT UK Consulting Limited. All Right Reserved.