Ewidencja przychodów i kosztów to obowiązkowy element prowadzenia spółki Limited w Wielkiej Brytanii. Wielu Polaków chcąc zaoszczędzić na podatkach i składkach na ubezpieczenia rejestruje firmy w Anglii. Trzeba jednak pamiętać, że formalności związane z rejestracją spółki LTD na Wyspach nie kończą się na jej rejestracji. Regularne rozliczenie to obowiązek każdego przedsiębiorcy. Sprawdź, jak prowadzić ewidencję przychodów i rozchodów dla spółki Limited.
W jaki sposób prowadzić ewidencję księgową w spółce Limited?
- Ewidencja przychodów i kosztów dla firmy zarejestrowanej na terenie Wielkiej Brytanii powinna być prowadzona regularnie i z uwzględnieniem przepisów obowiązujących na Wyspach.
- Prowadzenie ewidencji księgowej jest obowiązkowe dla każdej spółki LTD, niezależnie od generowanych zysków. Co więcej, nawet zawieszenie działalności spółki nie zwalnia przedsiębiorcy z prowadzenia księgowości.
- Na bieżąco należy gromadzić dokumenty księgowe (faktury, umowy, wyciągi bankowe oraz inne dokumenty związane z prowadzeniem działalności) i uwzględniać je w ewidencji przychodów i rozchodów.
- Przychodami spółki będą wszystkie transakcje zawarte zarówno z innymi firmami jak i z osobami prywatnymi, niezależnie od miejsca zarejestrowania firmy nabywcy czy jego miejsca zamieszkania.
- Do kosztów zaliczyć możemy natomiast wszelkie wydatki związane z prowadzoną działalnością, a więc m.in. koszty biurowe, opłaty za księgowość, opłaty bankowe, wydatki na sprzęt i wyposażenie itd.
- Na podstawie ewidencji przychodów i kosztów na koniec każdego okresu rozliczeniowego sporządzane są deklaracje podatkowe oraz ustalana jest wysokość zobowiązania podatkowego.
Kto jest odpowiedzialny za prawidłowe prowadzenie ewidencji księgowej?
Dopilnowanie prawidłowości rozliczeń danej spółki Limited należy do obowiązków dyrektorów oraz sekretarza spółki. W przypadku jakichkolwiek błędów to oni zostaną pociągnięci do odpowiedzialności. Trzeba mieć na uwadze, że w razie ewentualnej kontroli, organ podatkowy skrupulatnie zweryfikuje prawidłowość rozliczeń.
Na co zwrócić uwagę prowadząc firmę w Anglii?
- Rejestracja firmy na terenie Wielkiej Brytanii wiąże się z szeregiem obowiązków do spełnienia. Jest ich znacznie mniej niż w Polsce, jednak warto się z nimi zapoznać, aby działalność była prowadzona i rozliczana w sposób prawidłowy.
- Biznes w Wielkiej Brytanii jak w każdym innym miejscu oznacza potrzebę dokumentowania transakcji, czyli przede wszystkim wystawiania faktur dla kontrahentów. Każdy dokument firmowy musi być sporządzony zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Jak wystawić fakturę ze spółki LTD?
Poza ewidencją przychodów i kosztów spółka Limited powinna prowadzić także ewidencję aktywów i zobowiązań, a przy działalności handlowej ewidencję magazynową.
Dokumentację księgową spółki LTD należy przechowywać w głównej siedzibie spółki lub w innym adekwatnym miejscu np. w siedzibie biura rachunkowego odpowiadającego za prowadzenie rozliczenia firmy. W razie, gdy dyrektorzy zdecydują o przechowywaniu dokumentacji poza główną siedzibą firmy, należy dokonać odpowiedniego zgłoszenia w Companies House.
>> POBIERZ WZÓR BRYTYJSKIEJ FAKTURY <<
Księgowość dla firm zarejestrowanych na terenie Wielkiej Brytanii
Prowadzenie ewidencji przychodów i kosztów wydaje Ci się skomplikowane i wolisz poświęcić swój czas na rozwój biznesu? Przekaż rozliczenie spółki Limited biuru rachunkowemu, które dopełni za Ciebie wszelkich formalności.