Brytyjski program wsparcia dla firm w walce w koronawirusem Job Retention Scheme został przedłużony do września 2021 roku. Poniżej aktualne informacje dotyczące refundacji wynagrodzeń pracowników.
Jak wygląda Job Retention Scheme od marca 2021 roku?
Program został przedłużony do końca września 2021 roku, ale wysokość wsparcia będzie maleć.
Przedsiębiorcy uzyskają refundację na 80% podstawowego wynagrodzenia pracowników za godziny, które przepracowali, do maksymalnej kwoty 2 500 GBP miesięcznie. Refundacje dotyczą wynagrodzeń wypłacanych do końca czerwca 2021 r.
W lipcu dotacje w ramach programu pokryją 70% podstawowego wynagrodzenia pracowników za przepracowane godziny, do maksymalnej wysokości 2 187,50 GBP.
W sierpniu i wrześniu nastąpi obniżenie wysokości dotacji do 60% podstawowych wynagrodzeń pracowników i maksymalnej wysokości 1 875 GBP.
Zobacz także: Przedłużenie Coronavirus Job Retention Scheme: najnowsze informacje (grudzień 2020 roku)
Pracodawcy będą musieli nadal wypłacać swoim odesłanym na postojowe (furlough) pracownikom co najmniej 80% ich zasadniczego wynagrodzenia za godziny, w których nie pracują w tym czasie do maksymalnej wysokości 2500 GBP miesięcznie. Oznacza to, że w okresach między lipcem a wrześniem pracodawcy będą musieli samodzielnie pokryć różnicę między tą kwotą a dotacjami rządowymi. Pracodawcy mogą również zwiększać wypłacane pensje powyżej 80%, jeśli chcą, ale nie są do tego zobowiązani.
Pracodawcy muszą również nadal opłacać z własnych funduszy powiązane składki na ubezpieczenie społeczne pracodawcy oraz składki emerytalne z tytułu subsydiowanego postojowego.
Kwalifikowanie pracowników do programu Job Retention Scheme
W przypadku okresów od 1 maja 2021 r. pracodawcy będą mogli ubiegać się o refundację wynagrodzeń pracowników, którzy byli na liście płac pracodawcy w dniu 2 marca 2021 r. Oznacza to, że w okresie od 20 marca 2020 r. składali do HMRC informacje PAYE Real Time Information (RTI) do 2 marca 2021 r., powiadamiając HMRC o zarobkach tego pracownika.
Wnioski o refundację wynagrodzeń za luty 2021 r. należy złożyć do poniedziałku, 15 marca 2021 r.
Wszystkie dokumenty potwierdzające wysokość dotacji muszą być przechowywane na wypadek kontroli HMRC.
W razie pytań – prosimy o kontakt z działem obsługi klienta Admiral Tax mailowo: bok@admiral.tax lub telefonicznie: +48 12 44 66 333