Firmy limited, które zatrudniają pracowników na umowę o pracę zostały zobowiązane do odprowadzania za nich dodatkowych składek emerytalnych, poza składkami wynikającymi z National Insurance Contributions.
Firma powinna posiadać tzw Pension Scheme, czyli program emerytalny dla swoich pracowników. Ma to ułatwić zatrudnionym w Wielkiej Brytaniii oszczędzanie na emeryturę, a Auto Enrolment wprowadzone przez Pensions Regulator ułatwia dokonywanie wpłat na konta emerytalne pracowników. Auto Enrolment jest obowiązkowe.
Kogo dotyczy Auto Enrolment?
Dotyczy wszystkich firm, które zatrudniają pracowników na umowy o pracę i zobowiązanych do posiadania Pension Scheme, czyli firm w których przynajmniej jeden zatrudniony pracownik jest w wieku pomiędzy 22 lata a wiek emerytalny i zarabia więcej niż £833 na miesiąc. Pracownik musi być zatrudniony na umowę o pracę. Nie dotyczy to podwykonawców, samozatrudnionych, osób pracujących pod CIS.
Jak działa Auto Enrolment?
Pracodawca, musi wprowadzić w firmie program emerytalny, zapisać do niego pracowników i co miesiąc odprowadzać za nich składki. Obecnie kwota składek minimalnych wynosi 2% dla pracodawcy i 3% dla pracownika.
Czy Auto Enrolment dotyczy też polskich firm?
Jeżeli w firmie jedynym pracownikiem jest dyrektor firmy wówczas firma nie musi prowadzić Pension Scheme i nie dotyczy jej Auto Enrolment. Jeżeli zatrudnionych jest dwóch lub więcej dyrektorów, firmę obejmuje Auto Enrolment.
Zobacz także: Zatrudnianie obywateli UE w Wielkiej Brytanii i uzyskanie numeru NIN po Brexicie
Jeżeli pracownicy firmy nie pracują na stałe w Wielkiej Brytanii wówczas również nie obejmie ich Auto Enrolment. W takiej sytuacji firma jest zmuszona wypisać się z Auto Enrolment, gdyż do programu zostały zapisane wszystkie firmy zgłaszające pracowników.