Program księgowy Capium ułatwia klientom prowadzącym spółkę w Wielkiej Brytanii prowadzenie księgowości spółki. Główne funkcjonalności Capium pozwalają na tworzenie faktur, kontrolowanie sprzedaży oraz wydatków, tworzenie raportów. Capium to rozwiązanie stworzone w tzw. technologii chmury obliczeniowej, przez co klienci mogą korzystać z usług Capium w każdym miejscu z dostępem do Internetu.
Główny dashboard pokazuje zestawienie transakcji sprzedażowych oraz zakupowych. Menu po lewej stronie pozwala zarządzać głównymi funkcjonalnościami Capium.
Dodawanie nowego kontrahenta w Capium
Aby dodać nowego kontrahenta w programie Capium możemy wybrać Customer + w głównym menu Capium lub z menu po lewej stronie przejść do zakładki Contacts, Customers.
Uzupełniamy wymagane dane (rodzaj kontaktu (klient, dostawca), nazwa firmy, kraj, oraz dodatkowe informacje jak dane adresowe, adres email, czy numer konta bankowego.
Po wprowadzeniu wszystkich danych i wybraniu ‘Save’ nowy klient zostanie zapisany i będzie dostępny w naszej bazie.
Capium pozwala w łatwy sposób zarządzać listą klientów, dzięki czemu mamy łatwy podgląd na listę niezapłaconych faktur, ostatnie faktury sprzedażowe itd.
Jak wystawić fakturę w Capium?
Tworzenie faktur dzięki Capium jest łatwe i intuicyjne. Z menu po lewej stronie wybieramy zakładkę Sales, następnie Invoices i przechodzimy do widoku faktur. Chcąc dodać nową fakturę wybieramy ‘New invoice’ i uzupełniamy dane kontrahenta.Jeśli nasz kontrahent posiada numer NIP – podajemy go w polu Reference.Po wprowadzeniu wszystkich danych zapisujemy fakturę – jest już dostępna w systemie Capium.
Dodanie konta bankowego w Capium
Aby dodać konto bankowe w Capium z menu po lewej stronie wybieramy Bank i klikamy + Bank Account.
Wypełniamy wszystkie dane (nazwa banku, rodzaj konta, waluta, numer konta)
Dodawanie faktur kosztowych
Tworzenie faktur kosztowych jest bardzo proste. Z menu po lewej stronie wybieramy zakładkę Purchase, Dashboard, gdzie przechodzimy do podsumowania zgromadzonych faktur kosztowych.
Zobacz także: Zatrudnianie obywateli UE w Wielkiej Brytanii i uzyskanie numeru NIN po Brexicie
Chcąc dodać nową fakturę kosztową wybieramy ‘+ Purchase’ i uzupełniamy dane dostawcy. Jeśli nasz kontrahent posiada numer NIP – podajemy go w polu Reference. Możemy dołączyć potwierdzenie zakupu (np. Rachunek lub fakturę), dzięki czemu firma księgowa będzie miała wszelkie niezbędne informacje w jednym miejscu.
Po wprowadzeniu wszystkich danych zapisujemy fakturę – jest już dostępna w systemie Capium.
Dodanie walut
W celu dodania dodatkowych walut (Capium domyślnie wyświetla funty) należy z menu po lewej stronie wybrać zakładkę Settings, następnie General Settings, Currency. Aby dodać nową walutę należy kliknąć + Currency. Capium daje możliwość aktualizacji kursu przeliczeniowego walut na podstawie kursów publikowanych przez HMRC na dany miesiąc rozliczeniowy. Aby uaktualnić kurs wymiany, należy kliknąć Latest Rate.
Zmiana wyglądu faktury
Aby zmienić wygląd faktury należy z menu po lewej stronie wybrać zakładkę Settings, następnie General Settings, Invoice Templates.
Dzięki tej funkcjonalności klient może modyfikować wygląd faktury, dodając np. logo swojej firmy.
W przypadku dodatkowych pytań – zachęcamy do kontaktu z Działem Księgowym Admiral Tax za pośrednictwem e-mail: dokumenty@admiral.tax