Ostatnia aktualizacja 4 października, 2021 o 03:40 pm.
Zgodnie z wynikami raportu State of eCommerce Delivery Consumer Research Report, 61% respondentów deklaruje, że pozytywne doświadczenia związane z dostawą zachęcają ich do ponownych zakupów u tego samego sprzedawcy internetowego.
Wyniki udowodniły również, że europejscy konsumenci oczekują szybkiej i elastycznej dostawy, która jest spersonalizowana tak, aby pasowała do ich stylu życia. Zrozumienie, w jaki sposób mieszkańcy danego kraju postrzegają wygodę, elastyczność i personalizację jest pierwszym krokiem do zapewnienia swoim klientom odpowiednich metod dostawy i opcji logistycznych.
I tak:
Dla wielu sprzedawców szybkie tempo dostarczenia przesyłki jest absolutnym priorytetem. Czy Europejczycy rzeczywiście oczekują ekspresowej dostawcy?
Ciekawych wniosków na ten temat dostarczają dane z raportu E-commerce in Europe 2020 zrealizowanego przez PostNord. Badani zadali klientom sklepów internetowych dwa pytania: Kiedy kupujesz produkt online, jakie są Twoje oczekiwania co do czasu dostawy? Ile maksymalnie dni może potrwać dostarczenie produktu? Jakich odpowiedzi udzielili mieszkańcy poszczególnych krajów?
Aż 71% Brytyjczyków może poczekać na przesyłkę od 3 do 5 dni. 13% – więcej niż 6 dni, a 11% – 1-2 dni. Podobnie przedstawiają się proporcje wśród Niemców. Odpowiedź 3-5 dni wskazało 75% badanych. Kolejne miejsca zajęły odpowiedzi – 1-2 dni (14%) i więcej niż 6 dni (10%). 28% Francuzów jest w stanie czekać na upragnione produkty dłużej niż 6 dni, 60% chciałoby otrzymać przesyłkę w ciągu 3-5 dni, a 9% – po 1-2 dniach od złożenia zamówienia.
Jeśli chcesz docierać do zagranicznych klientów, możesz zdecydować się na tradycyjny model sklepu internetowego z magazynowaniem i wysyłką towaru we własnym zakresie lub na dropshipping.
Na to pytanie trudno odpowiedzieć jednoznacznie. Wiele zależy tu bowiem od specyfiki asortymentu, doświadczenia w zarządzaniu sklepem internetowym, możliwości finansowych, ilości wolnego czasu czy kontaktów do sprawdzonych partnerów handlowych.
Zobacz także: Koniec programu wsparcia w ramach Coronavirus Job Retention Scheme w Wielkiej Brytanii – ważne informacje
Chcesz samodzielnie magazynować i wysyłać towar? Najważniejszym elementem takiej strategii będzie znalezienie stosunkowo niedrogich dostawców, którzy dostarczą zamówienia szybko i bezpiecznie. Równie ważne przy wyborze operatora powinny być: odpowiedzialność za czas realizacji zamówienia, możliwość ubezpieczenia przesyłki, wsparcie w dopełnieniu niezbędnych formalności, szeroko pojęta elastyczność. Choć w takim wariancie utrzymasz atrakcyjne marże, będziesz musiał pokryć koszty magazynowania i (opcjonalnie) obsługi zamówień. Jeśli tych będzie wiele, Twoje zasoby mogą okazać się bowiem niewystarczające.
Jeśli zdecydujesz się na dropshipping, zdejmiesz ze swoich ramion obowiązek magazynowania i wysyłki produktów. Będziesz mógł prowadzić sklep z dowolnego miejsca na świecie, znacząco ograniczysz koszty i unikniesz konieczności mrożenia kapitału poprzez zakup towaru. Jeśli wysyłka będzie realizowana z kraju odbiorcy, istnieje bardzo duża szansa, że konsument otrzyma produkt szybciej niż w tradycyjnym modelu, z wysyłką z Polski. Musisz wiedzieć jednak, że wybierając taki model, Twój zysk nie będzie z reguły wyższy niż 10-20% ceny produktu (artykuły z wyższej półki generują z reguły niższe zyski, tańsze akcesoria wyższe).
Pamiętaj, że powyższa analiza stanowi jedynie ogólne spojrzenie na proces wysyłki produktów do klientów za granicę. Wybór optymalnej dla biznesu strategii powinien zostać poprzedzony gruntowną analizą wad, zalet, możliwości i zagrożeń towarzyszących każdej z opcji.
Należy pamiętać, że od wyjścia Wielkiej Brytani z Unii Europejskiej wysyłki towarów do tego kraju są objęte procedurami eksportu/importu. Obowiązuje konieczność wypełniania deklaracji celnych oraz przechodzenia odpraw towarów.
Jak bardzo przydatny był ten artykuł?
Kliknij gwiazdkę, aby ocenić.
Średnia ocena 0 / 5. Liczba głosów: 0
Na razie brak głosów! Bądź pierwszą osobą, która oceni ten artykuł.
Chętnie odpowiem na pytania. Mój mail to: [email protected]
AT UK Consulting Limited company registered in England no. 10758769, 124-128 City Road London, EC1V 2NX
Copyright 2024 by AT UK Consulting Limited. All Right Reserved.